Bakgrund

Hamburg 2002: Två barndomsvänner, Mirco Wolf Wiegert och Lorenz Hampl bestämmer sig för att börja tillverka en ny cola hemma i garaget.
De skrapar ihop några tusen euro med målet att göra en bättre och godare dryck. Utan konstgjorda tillsatser. Utan kompromisser. En miljövänlig utmanare.
2015 finns Fritz-kola i 12 olika smaker. Nyligen lanserades Fritz-Spritz-serien med smaker som rabarber, äpple och vindruvor.
Om du av en händelse befinner dig Berlin eller Hamburg är chansen stor att du ser Mircos och Lorenz glada nunor i Fritz-kolas logga, på allt från cykelställ till dj-bås.

Uppdraget

Fritz-kola fokuserar på en extremt miljövänlig produktion. De arbetar uteslutande med små företag som producerar resurssnålt.
Energin som förbrukas är upp till 100% förnybar. Förbrukningen av vatten och användandet av rengöringsmedel har dragits ned till ett minimum. I Fritz-kola är koffeinet naturligt. Kolanötterna kommer från grönskande träd och citronsaften pressas ur riktiga citroner.
Alla drycker är veganska till 100%. Allt som är artificiellt är bannlyst.
Uppdraget var alltså att positionera Fritz-kola som en nytänkande utmanare med ett starkt miljötänk.

Utförandet

Med en relativt låg produktionsbudget har vi på kort tid, med helsidesannonser, banners, butiksmaterial och produkter direkt riktade till restauranger och barer på allvar börjat positioneringen av Fritz-kola som självklart alternativ till de multinationella jättarna. Dessutom har vi också hunnit med att producera en svensk version av hemsidan: fritz-kola.se

Magnus Johansson Bageri&Konditori

Läs mer om Fritz Kola!

www.fritz-kola.se